Leverans

Leverans och transport

1. Leveranstider kommer att anges på webbplatsen. Dessa kan variera beroende på vald betalningsmetod.

2. Kohak.se erbjuder flera transportalternativ. Tillgängligheten av dessa kommer att bero på destination och varorna som skickas.

3. Leveranstiderna beror på destinationen och transportalternativet som valts.

4. Tidsplanerna är uppskattningar och är inte bindande. Eventuella förseningar i leveranstiden ger inte Kunder rätt att kräva några direkta eller indirekta skador, avvisa beställningen eller upphöra med att någon skyldighet följs, särskilt betalningen.

5. Kohak.se ansvarar inte för total eller partiell icke-leverans eller förseningen av sina skyldigheter gentemot Kunder om detta orsakas av en oförutsedd händelse eller en Guds handling som påverkar Kohak.se och deras leverantörer eller transportörer. Dessa inkluderar strejker, andra arbetshändelser eller industriella händelser, brist på eller omöjlighet att förvärva produkter osv. Kohak.se kan annullera produkter i transit utan att ge upphov till ersättning till fördel för Kunder. Exempel på förseningar kan vara: produktionsfördröjning, skada på produkter under transport etc.

6. Transportskadade varor:

Var noga med att kontrollera varorna för eventuella skador när du tar emot leveransen. För att varor med synliga, yttre transportskador ska kunna reklameras hos oss måste skadorna ha noterats på fraktbolagets fraktsedel i samband med kvittens. Om du skulle upptäcka dolda fel/transportskador efter att du öppnat emballaget kontakta oss då på kontakt@kohak.se

7. Fel vid leverans:

Om ni får en felaktig eller skadad produkt så byter vi ut de delar som är skadade eller hela produkten. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks skall detta reklameras till Kohak.se direkt. Man måste anmäla skada och skicka bilder först, annars accepterar vi inte ditt klagomål.

8.Transportskador:

Alla yttre skador (på emballage/ytterförpackning) bör genast anmälas till transportören. Ett bra sätt är att beskriva skadan skriftligt på exempelvis följesedeln med information om transportören och också få chauffören att skriva på. Inspektera varorna omgående vid leverans. Om någon skada, fel eller brist upptäcks bör detta reklameras till Kohak.se.

9. Ej uthämtade paket

Ej uthämtade varor returneras till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera dig kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 200 kr inkl. moms.

10. Avisering

I första hand sker avisering via SMS. Om telefonnummer saknas får du avisering på mail eller med brev. Tänk på att kolla igenom skräppost om mail skulle saknas. Paketet kommer att ligga kvar 14 dagar hos utlämningsställe och därefter skickas i retur.